اجيال الاندلس اجيال الاندلس
random

جديدنا

random
random
جاري التحميل ...

روايه مسجون وجنون للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل التاسع والاخير





 روايه مسجون وجنون للكاتبة روان محمد نسيم ..الفصل التاسع والاخير


 روايه مسجون وجنون للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل التاسع والاخير



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أهلا بكل زوار ومتابعي ومشتركين موقع اجيال الاندلس اقدم لكم كل جديد من اخبار تعليمية ومناهج تعليمية وأخبار متنوعة و أخبار رياضية وعالمية وكل جديد في عالم المعرفة والثقافة والشعر ومن خلال موقع اجيال الاندلس تستطيع الحصول علي كل ما تريد من كتب شامله ومعلومات في كافة المجالات 
وفي إطار من التفكير العلمي والعملي,كان شاغلنا الشاغل طيلة الأعوام السابقة منذ عام 2001 حتى الآن في كيفية عرض المادة العلمية المقررة بهدف الوصول بأبنائنا الطلاب للمستوي الافضل والامثل في كيفية تحصيل وفهم واستيعاب المقررات الدراسية وفي ضوء ماسبق كان اهتمامنا البالغ في انشاء موقع اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس منوعات  وصفحه اجيال الاندلس .
 واليوم نقدم كاتبه صغيره سنا ولكن كبيرة مقاما كاتبه من اجيال الاندلس واتشرف بها في انها طالبه متميزه في اجيال الاندلس  
ونقدم لها مسجون وجنون انها الروائيه روان محمد نسيم بنت دمياط |الزرقا| المياسرة . 


ونقدم لها رواية  مسجون وجنون من تسعة فصول فتابعونا ومنتظر الدعم للكاتبة الصغيره يالا بينا 




موضوعات الكاتبة روان محمد نسيم 

  1. قصة قصيرة | سر الحياه | الكاتبة روان محمد نسيم .
  2. قصة قصيرة | وجدت امى | الكاتبة روان محمد نسيم 
  3. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل اول وفصل ثاني 
  4. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثالث وفصل رابع
  5. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل خامس 
  6. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سادس
  7. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سابع
  8. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثامن
  9. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل تاسع
  10. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل عاشر
  11. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الحادي عشر
  12. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثاني عشر
  13. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثالث عشر
  14. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الرابع عشر
  15. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الخامس عشر
  16. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السادس عشر
  17. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السابع عشر
  18. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثامن عشر
  19. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل التاسع عشر
  20. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل العشرين
  21. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الأخير والنهاية وصور ابطال الرواية 

روايه مسجون وجنون الفصل التاسع والأخير 

بعد اسبوع


نهضت ورد فى الصباح وارتدت ثياب عملها واتجهت الى
السرير مجددا كى تيقظ مالك
ورد بحنان /ماالك... مالك حبيبى اصحى هتتأخر على العياده
وأخذت تداعب شعره الطويل بإصبعها بحنان لكنها توقفت عندما سمعته يهلوس
مالك بهلوسه/ ايوا الدكتوره فاطمه حلوه اوى
غضبت ورد ونهضت من جواره ونار الغيره تأكلها وكادت تذهب لكن قام مالك بأمساك يدها فنظرت له وجددته مستيقظ وابتسامة واسعه على شفتيه فادركت هى انه كان يستفزها
ورد بغضب /ماالك انت بتهزر
مالك وقد انفجر من كثرة الضحك /ههههههههه هموت
ورد وهى تضربه فى كتفه بحنق/ رخم
توقف مالك عن الضحك عندما اعلن هاتفه عن وصول رساله ناصيه فامسك بهاتفه و
ورد بسخريه/الحق شركه فودافون بعتالك رساله
مالك بعبث/دى مش شركه فودافون دى الدكتوره فاطمه
ورد وقد التصقت به /ايه بعتالك ايه.... افتح الرساله
نظر لها بحب وقد ارتطمت انفاسها فى وجهه واغمض عينيه ليستشعر قربها منه لكن قطعه
ورد بغضب /مالك انت نمت افتح الرساله
مالك بغيظ/طييب طييب
فتح مالك الرساله فاخذ كل من ورد ومالك يقرأ الرساله بعينيه فنظر مالك الى ورد بدهشه كبيره و ورد نظرت الى مالك بحنق وغضب وغيره تكاد تنسف العالم بأكلمله
فكان محتوى الرساله كالآتي "مالك حبيبى صباح الخير انا عارفه انك بتصحى فى المعاد ده انا عارفه عنك كل كبيره وصغيره حتى مشاكلك فى البيت مع مراتك عرفها... مالك انا بكتبلك فى الرساله دى اللى مقدرش اقوله فى وشك... مالك انا بحبك ايوا بحبك من اول مره شفتك فيها.... مالك انا واحده عندها ٣٤ سنه لحد دلوقتى متجوزتش عشان ملقتش الراجل اللى احبه بجد انا فعلا بحبك وهقدر اهتم بيك اكتر من مراتك دى لو مش عوز تطلقها عشان عيالك انا ممكن ابقا زوجه تانيه عادى ابقى رد عليا فى العياده هاا سلام يا حبيبى "
مالك بدهشه/ورد انا اقسم بالله ما اعرف اى حاجه عن الكلام ده انا اول مره اسمعه منها ومعرفش عرفت منين مشاكلى معاكى انا مبحكيش لحد على الموضوع ده حتى رنا ومازن
ورد بغضب/قوم البس عشان نروحلها العباده
مالك /وشغلك
ورد بدموع /فى واحده بعته لجوزى بتقله اجوزنى على مراتك وانت تقلى وشغلك
اقترب منها مالك ومسح تلك الدمعه الهاربه من عينيها بحنان
مالك بحنان /ورد انا بحبك ومحدش يقدر ياخد مكانك ولا فى حياتى ولا فى قلبى وصدقيني انا اصدمت فيها انا كنت بعاملها كأنها اختى وكل كلامى عليها هنا ده بس عشان اغيظك
ارتمت ورد فى احضان مالك وبكت بحرقه كبيره كأنها كانت تنتظر الفرصه لتخرج ما يخنقها فضمها مالك بقوه كبيره كى يشعرها بطمأنينه
ورد بغيره وبكاء شديد /انت بتاعى انا... انا بس اللى مسمحلى احبك واتجوزك واحضنك و ابصلك وانت نايم و العبلك فى شعرك و اشم برفانك انا بس... انا بعشقك يا غبى وبغير عليك واى واحده تفكر تبصلك هجبها من شعرهااا يا مالك فااااهم
مالك وهو يقبلها من مقدمة رأسها /ومالك بيعشقك يا وردتى وعمره ما يكون غير ليكى
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ بعد عدة ساعات فى عياده الدكتوره فاطمه
اقتحم مالك مكتب فاطمه بغضب
فاطمه بخضه/حرام عليك يا مالك خضتنى
مالك بغضب/أسمى الدكتور مالك يا دكتوره فاطمه شكلك نسيتى ان بنا القاب
فاطمه / اهدى بس فى ايه
مالك بغضب/ممكن افهم اى معنى الكلام اللى بعتهولى الصبح ده... انتى اتجننتى؟!
فاطمه بسخريه/فيها ايه يعنى انا بحبك مش زى مراتك ال........
مالك وهو يجاهد على الصبر/ سيرة مراتى متجيش على لسانك بدل ما اقطهولك
فاطمه بسخريه/دى عملالك عمل بقا
مالك وهو ينظر لها بكراهيه/ايوا عمل اسمه الحب اللى متعرفيش انتى عنه حاجه.... بقلك ايه انا معتش عوز اشوف وشك تانى انتى فاهمه معتش طايقك
والتفت بجسده وكاد يذهب لكن اوقفته عبارتها اللى اشعرته بريبه
فاطمه بستفزاز/ده انت هتفضل ٦ شهور مش هتشوف حد قدى كل يوم حتى مراتك مش هتشوفها ال٦ شهور دول
مالك وقد التفت إليها /قصدك ايه
فاطمه بابتسامه خبيثه /قصدى ان البحث بتاعنا نجح يا بيبى وهنسافر امريكا بكره والفتره اللى هنقعدها هناك هى ٦ شهور والطيارة بكره الساعه ١٠ وكل حاجه جاهزه مبروك يا بيبى
نظر لها مالك بحتقار ثم فتح الباب وذهب
فاطمه بخبث وصوت عالى حتى يصل اليه/هستناك بكره الساعه ٩ قدام المطار متتأخرش
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


فى المساء
اسماء بخضه/٦ شهور يا مالك!!!!
مالك بتبرير/يا ماما افهمينى
اسماء بغضب/افهم ايه... ما تعقلى جوزك يا ورد
ورد بجمود زائف/الف مبروك
اسماء بغضب /انتى بتبركيله على ايه...... لا كده كتير انا دخله انام اللى انتو عوزينه اعملو
ثم نهضت وذهبت إلى غرفتها
ورد بهروب/انا هقوم احضرلك شنطتك
امسك مالك بيدها قبل ان تهرب
مالك برجاء/ورد ولله انا رايح فى شغل غصب عنى انا مش رايح ادلع معاها ومش مبسوط اصلا
ورد بابتسامه باهته /انا عارفه ده و واثقه فيك كل الحكايه انك هتوحشنى
مالك وهو يضمها الى احضانه /وانتى هتوحشينى اوى
بادلته ورد العناق وهى تحارب دموعها كى لا تخونها
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ فى صباح اليوم التالى امام المطار
كانت فاطمه تقف وهى تزفر بدجر وتنظر الى ساعة يدها بضيق كانت هواجسها تقول لها انه لن يأتى واختار البقاء هنا بجوار زوجته لكن كل هذا اختفى عندما لمحت مالك امامها فحركت له يدها بسعاده فقترب منها مالك بضيق
فاطمه بسعاده /سيبك من انك اتأخرت انا فرحانه انك جيت
مالك بضيق /يلا
ثم اتجه إلى الداخل وهى تمشى ورائه وتشعر انه من كثرة الفرحه ستطير من على الارض
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ بعد ساعه كانت ورد تتمشى وحيده امام البحر وقلبها يألمها كثيرا لانها لم تذهب معه الى المطار فهى لم تكن ستتحمل رإيته وهو يسافر مع تلك الحيه حقا قلبها يألمها كيف لها الا تراه ٦ شهور فهى منذو ان رأته لاول مره تراه كل يوم كيف تستطيع الا تراه ٦ شهور
-بتفكرى فيا صح
شهقت ورد بصدمه وهى تنظر خلفها فوجدته واقف بجوارها
ورد بصدمه/انت....انت ازى... الطياره
مالك بحب/كنت فاكره ان مسجون يقدر يعيش من غير جنون ٦ شهور وميشفش البنت اللى سرقت قلبه من اول ما شافها
ورد بدموع الفرحه/بعشقك يا مالك
مالك وهو يضع اصبعه على فمها بحب /ششششش اسمها "مسجون وجنون"
                         (تمت بحمد الله)


اقسامنا بين ايديك 👇👇👇👇👇👇👇👇👇




موضوعات الكاتبة روان محمد نسيم 

  مواضيع اخرى قد تهمك :::: اخبار التعليم ::

مواضيع اخري تهمك :: مكتبة المعرفه الشاملة 

مواضيع اخرى قد تهمك :: تفاصيل مسابقة التربية والتعليم 

 مواضيع اخرى قد تهمك :: :: مكتبه تاريخيه ::

 مواضيع اخرى قد تهمك ::  اسرار لاول مره تعرفها عن لوحة المفاتيح keyboard



مواضيع اخرى قد تهمكمكتبة كتب وقصص وتطبيقات شاملة 

شكرا لكم على متابعتنا الحصرية لكل جديد على موقع اجيال الاندلس.

  • موقع اجيال الاندلس هو موقع تعليمي وتثقيفي وترفيهي وتربوي وشامل لكل جديد وحصري ومفيد لكل فرد بالأسرة  وستجد فيه كل ما تحتاجه  يمكنك زيارتنا فى اي وقت للاستمتاع معنا بقراءة بعض المقالات الحصرية والجديدة من خلال امهر كتاب المقالات فى الشرق الاوسط.
  • موقعنا يعد من اكبر مواقع التعليم فى مصر وفى الوطن العربي حيث لدينا الكثير من المناهج التعليمية الحصرية.
  • موقعنا موقع تفاعلي  يصل الي كل فرد من حيث ميول واهتمامات  كل فرد 
  • نسخّر التكنولوجيا وتقنيات الذكاء الاصطناعي لتسهيل الحصول على المعلومة باللغة العربية، والوصول لخدمة أكبر عدد من المستخدمين وتزويدهم بأفضل محتوى الكتروني عربي
  • تصفح داخل موقعنا الان لمشاهدة المزيد من نماذج المراجعة ونماذج الامتحانات الخاصة بالمراحل:
يمكنك زيارتنا على صفحتنا على الفيس بوك من خلال الرابط التالي.صفحه اجيال الاندلس 
يمكنك متابعتنا على قناتنا فى اليوتيوب من خلال الرابط التالي.قناة اجيال الاندلس و قناة اجيال الاندلس منوعات  

 مع تحياتي لكم جميعا ::مقدمه لكم :: اسامه رزق عامر






عن الكاتب

اجيال الاندلس موقع اجيال الاندلس هو موقع تعليمي وتثقيفي وترفيهي وتربوي وشامل لكل جديد وحصري ومفيد لكل فرد بالأسرة وستجد فيه كل ما تحتاجه يمكنك زيارتنا فى اي وقت للاستمتاع معنا بقراءة بعض المقالات الحصرية والجديدة من خلال امهر كتاب المقالات فى الشرق الاوسط. موقعنا يعد من اكبر مواقع التعليم فى مصر وفى الوطن العربي حيث لدينا الكثير من المناهج التعليمية الحصرية. موقعنا موقع تفاعلي يصل الي كل فرد من حيث ميول واهتمامات كل فرد نسخّر التكنولوجيا وتقنيات الذكاء الاصطناعي لتسهيل الحصول على المعلومة باللغة العربية، والوصول لخدمة أكبر عدد من المستخدمين وتزويدهم بأفضل محتوى الكتروني عربي تصفح داخل موقعنا الان لمشاهدة المزيد من نماذج المراجعة ونماذج الامتحانات الخاصة بالمراحل: (المرحلة الابتدائية _ المرحلة الاعدادية _ المرحلة الثانوية _ بعض اخبار التعليم الحصرية). يمكنك زيارتنا على صفحتنا على الفيس بوك من خلال الرابط التالي.صفحه اجيال الاندلس يمكنك متابعتنا على قناتنا فى اليوتيوب من خلال الرابط التالي.قناة اجيال الاندلس و قناة اجيال الاندلس منوعات

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

عن اجيال الاندلس

أرشيف المدونة الإلكترونية

إحصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

اجيال الاندلس

|