اجيال الاندلس اجيال الاندلس
random

جديدنا

random
random
جاري التحميل ...

رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السابع عشر


رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السابع عشر



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أهلا بكل زوار ومتابعي ومشتركين موقع اجيال الاندلس اقدم لكم كل جديد من اخبار تعليمية ومناهج تعليمية وأخبار متنوعة و أخبار رياضية وعالمية وكل جديد في عالم المعرفة والثقافة والشعر ومن خلال موقع اجيال الاندلس تستطيع الحصول علي كل ما تريد من كتب شامله ومعلومات في كافة المجالات 
وفي إطار من التفكير العلمي والعملي,كان شاغلنا الشاغل طيلة الأعوام السابقة منذ عام 2001 حتى الآن في كيفية عرض المادة العلمية المقررة بهدف الوصول بأبنائنا الطلاب للمستوي الافضل والامثل في كيفية تحصيل وفهم واستيعاب المقررات الدراسية وفي ضوء ماسبق كان اهتمامنا البالغ في انشاء موقع اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس منوعات  وصفحه اجيال الاندلس . واليوم نقدم كاتبه صغيره سنا ولكن كبيرة مقاما كاتبه من اجيال الاندلس واتشرف بها في انها طالبه متميزه في اجيال الاندلس  ونقدم لها رواية حب الطفوله |انها الروائيه روان محمد نسيم بنت دمياط |الزرقا| المياسرة . 
ونقدم لها رواية حب الطفولة من 20 فصل فتابعونا ومنتظر الدعم للكاتبة الصغيره يالا بينا 

موضوعات الكاتبة روان محمد نسيم 





  1. قصة قصيرة | سر الحياه | الكاتبة روان محمد نسيم .
  2. قصة قصيرة | وجدت امى | الكاتبة روان محمد نسيم 
  3. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل اول وفصل ثاني 
  4. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثالث وفصل رابع
  5. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل خامس 
  6. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سادس
  7. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سابع
  8. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثامن
  9. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل تاسع
  10. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل عاشر
  11. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الحادي عشر
  12. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثاني عشر
  13. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثالث عشر
  14. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الرابع عشر
  15. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الخامس عشر
  16. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السادس عشر
  17. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السابع عشر


رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السابع عشر



فى اسكندريه فى فيلا ماجد الهوارى
دلف على إلى غرفه مكتب والده بجمود شديد
على بهدوء:عمى احمد مشى
ماجد ساخرا:ما انت حضرتك مخلى البيت فندق
جلس على الكرسى المقابل للمكتب وهو يرمق والده بنظرات ساخره
على بسخريه:وخد بالك انك بتكلم عن اخوك
ماجد بسخريه:زمن الأخوة راح من زمان
على بغضب:نفسى افهم انت مبتحبش عمى احمد ليه...... وليه عملت فيه هو ومراته كده..........
ماجد مقاطعا بغضب:قصدك طلقته هاله تبقى طليقه ااحمد مش مراته فااهم
على بتحدى واستفزاز:بس هو لسه بيحبها وانت عارف كده كويس عشان كده متجوزش بعد ما طلق مراته رغم انك كنت على طول بتزن على راسه معملش زيك وبهدل ولاده بين مرتاته ومتجوزش كل يوم واحده شكل مش عارف ايه كميه الحقد اللى جواك لخوك دى ليه
خالد منفجر به:عشان جدك اجوز امه بعد امى وجبلى منها وريث وكان بيحب امه اكتر من امى ومكفهوش كده وبس لا ده راح وهو بيموت كتبله الشركه اللى فى مصر ليه ورمالى انا اللى الشركه اللى فى امريكا كنت دايما احس انو هو وأمه وجدك عيله فى بعض وانا كماله عدد وكان بيحبه اكتر منى ما هو آخر العنقود بقااا كل ده واحمد يجى يتجوز الست الوحيده اللى حبتها وكنت عوز اتجوزها بس ازى لا رفضتنى عشان كانت بتحب البيه وعشان حضرتك وتقولى انا عمرى ما اكون مرات اب واخليه يكبر وهو فاكر انى خت مكان امه عرفت ليه بكرهه وانا دفعته التمن غالى هو وهى هى حرمتها من ولادها وهو خليته يخسر مراته وولاده يكرهوا ويخسر خساره كبيره لما لحظة ان شركه امريكا اسهمها نزلت لبستهاله واهو بيدفع التمن والشركه انحطت فى المزاد واتباعت

ضرب على بكفه على سطح الكتب وهو يصرخ به
على بغضب:اانت مستحيل تكون بنى ادم
خالد بغضب :اطلع بررره برره
خرج على من المكتب وهو يغلق  الباب خلفه بشده فوجد على عمه واقفا على الباب وعلامات الصدمه تملأ وجهه فسحبه بعيدا عن غرفه المكتب إلى خارج الفيلا
على باسف:انا اسف يا عمى بس كان لزم اكشف الحقيقه انا عارف ان الحقيقه صعبه بس ابويا ميستهلش حبك وانت كان لزم تعرف حققته
احمد بدموع:ليه كده ليه حرااام عليه انا عملتله ايه عشان يدمرى حياتى بشكل ده ليه
فلاش باك
بعد أن اخذ على عمه من المطار كان على يقود السياره به تجاه فيلا والده
على بهدوء:عمى فى حاجه لزم تعرفها
احمد بتعجب:حاجه ايه يا بنى
على بجديه:هى عن ابويا ولو قلتهالك مش هتصدقنى فانا هخليك بكره تسمعها بنفسك انا عشان كده اول ما عرفت انك نازل مصر جيت ختك على طول لأنها حاجه ضروريه متتأجلش انا هدخل لبابا بكره اوضه مكتبه لما اخشها انت لزم تقف على الباب تسمعنا هنقول ايه
احمد بقلق:هو فى ايه بظبط
على بغموض:بكره تعرف
باك
على بجديه:طب تعالى اوصلك فيلتك
احمد بكسره:لا انا عوز اروح لولادى لوحدى هركب تاكسى من هنا
هز له على راسه لينسحب احمد من المكان ودموعه لم تجف من على وجهه
................................................................................


فى القاهره
مر حوالى ساعه حتى خرج الطبيب من غرفه العمليات فتجمع حوله الجميع بلهفه
ادهم بخوف:طمنى يا دكتور
الطبيب باسف:مع الأسف حالته خطيره جدااا هنحطه تحت الملاحظة لحد ما يجتاز مرحله الخطر
أدهم وقد تجمعت الدموع فى عينيه:ممكن اشوفه
الطبيب :بس.........
عمر مقاطعا:بعد اذنك يا دكتور خمس دقايق ومش هيتأخر اصل عمى ماجد مشفش أدهم بقاله كتير وافرض بعد الشر حصله حاجه ومشفش أدهم هيبقا زنبه فى رقبتك
الطبيب بستسلام:طيب خمس دقايق بس بعد اذنك عشان الكلام غلط عليه هو فاق من البنج جوه
اومأ له أدهم برأسه ودلف إلى غرفه العمليات فراى أدهم عمه ممد على الفراش ووجه شاحب كالاموات وعدد كبير من الاجهزه متصل بجسده فنثابت دموعه على وجهه من بشاعة المظهر فمهما كان هو عمه رائه ماجد فأشار له بأن يقترب فقترب منه أدهم وامسك يده وقبلها ودموعه تنساب على وجهه

ماجد بضعف:زعلان عليا يا ادهم بعد كل اللى عملته فيك
أدهم بدموع :مهما كان انت عمى وفى مقام ابويا ومستحيل اكرهك يا عمى
ماجد بضعف:الظاهر يا بنى ان ربنا مش عوز يديلى فرصه أصلح فيها غلطى يعنى النهارده وانا خلاص رايح الشهر العقارى و كتبلك كل حاجه بأسمك بعد ما ندمت على اللى انا عملته وخلصت كل حاجه واديت للسكرتيره رقمك عشان ترن عليك وتخليك تيجى الشركه عملت الحادثه وانا رايح الشركه تلقيها هى اللى رنه عليك جيباك اصلا
أدهم بصراخ:انا مش عوز حاجه انا عوزك انت جنبى وتقوم بسلامه
ماجد بحزن:ونبى يا ادهم انا تعبان ومش فيا حيل للمنهدنه خيلنى اعمل حاجه واحده صح قبل ما اموت
أدهم بسرعه:بعد الشر عليك
ماجد بضعف:يبقا تمسك الشركه بتاعتى من بكره عشان خاطرى يا ادهم متخلنيش اتحايل عليك اكتر من كده
أدهم بستسلام :حاضر يا عمى بس اوعدنى انك تقوم بسلامه
ماجد بابتسامه شاحبه:اللى عوزه ربنا هيكون يا ابنى
كاد أدهم ان يرد لكن سمع ضجيج عالى خارج الغرفه فتعجب من الصوت العالى
أدهم بهدوء :طب يا عمى انا همشى لأنهم قايلين خمس دقايق بس وانا هجيلك بكره
هز له ماجد رأسه مبتسما فودعه ادهم وخرج من الغرفه ليجحظ عينيه بصدمه وخوف وهى يرى يارا تضع يدها على اذنيها وهى تبكى بخوف من الصوت العالى بين يدى كنزى ليتجه لها أدهم بسرعه ويمسكها من زراعها محاولا تهدأتها
أدهم بغضب:هى الناس دى بتزعق ليه هنا

مايا بتوتر:كان ليهم ولد ابنهم ومات بسبب خطأ طبى فعملين يزعقوا فى الدكتور
كنزى ببكاء:هى يارا مالها يا ادهم
انهت كنزى جملتها ووجدت يارا قد فقدت وعيها بين يدى أدهم فوضع أدهم زراعه أسفل ركبتيها ويده خلف ظهرها وحملها
كنزى ببكاء:تعالى بسرعه نوديها هنا للدكتور
أدهم بغضب:اهدى يا كنزى يارا عندها فوبيا من الصوت العالى عشان كده اغمى عليها وهى لما تصحى هتبقى كويسه تعالى نروح البيت معتش ليه لزمه قعدتنا هنا
عمر:طيب هنمشى ونسيب عربيه يارا بره
أدهم :اركب انت ومايا عربيه يارا وانا وكنزى ويارا هنركب عربيتى
هز الجميع رأسهم مؤيدين فكرته وتوجهوا خارج المشفى وركبت كل من مايا وعمر فى سياره يارا بعد أن ارشار لهم أدهم عليها وركب أدهم وكنزى سياره أدهم ووضع أدهم يارا بجوار كنزى فى المقعد الخلفى وركب هوفى كرسى القياده وانطلقوا جميعا إلى منزل كنزى حيث فى الطريق أصرت كنزى على الاتصال بيوسف فأخذت موبيل أدهم واتصلت منه على يوسف
..................................................................................فى فيلا يوسف
كان يوسف يرتدى ملابسه ليستعد لذهاب لعمله عندما رن هاتفه وما كان المتصل الا أدهم فضغط يوسف على زر الايجاب بغضب
يوسف بحده:هو انت ليك عين ترن عليا يا ادهم
كنزى:انا كنزى يا يوسف
يوسف بستغراب:كنزى مين
كنزى بضيق:كنزى بنت خالتك يا يوسف متعصبنيش

يوسف بصدمه وقد هب من على الاريكه:مييين
كنزى:مش وقت مفجأت يا يوسف يارا معايا دلوقتى ومغمى عليها واحنا رحين دلوقتى بيتى اكيد لسه فاكر العنوان
يوسف بصدمه :ليه حصلها ايه وايه اللى وصلها ليكى اصلا
كنزى بنفاذ صبر: يييوسف تعالى وانت تفهم كل حاجه ماشى يلا تعالى بسرعه
يوسف:حااضر مسافه السكه سلام
ثم اغلق المكالمه وذهب بسرعه إلى باب الفيلا وفتحه بعد أن اخذ مفاتيح سيارته وفتح الباب ليفتح فمه ببلاهه وقد تجمد فى مكانه من الصدمه
يوسف بصدمه:بابا...............يتبع




مواضيع اخرى قد تهمك:: المطبخ ::

مواضيع اخرى قد تهمك:: كيفية تربية اطفالنا ليصحوا ابناء صالحين

مواضيع اخرى قد تهمك:: اخبار متنوعه ::

مواضيع اخرى قد تهمك:: مكتبة الشعر ::

مواضيع اخرى قد تهمك:: مكتبة كتب وتطبيقات شاملة

مواضيع اخرى قد تهمك :: افضل قاموس ناطق عربي انجليزي 



شكرا لكم على متابعتنا الحصرية لكل جديد على موقع اجيال الاندلس.
  • موقع اجيال الاندلس هو موقع تعليمي وتثقيفي وترفيهي وتربوي وشامل لكل جديد وحصري ومفيد لكل فرد بالأسرة  وستجد فيه كل ما تحتاجه  يمكنك زيارتنا فى اي وقت للاستمتاع معنا بقراءة بعض المقالات الحصرية والجديدة من خلال امهر كتاب المقالات فى الشرق الاوسط.
  • موقعنا يعد من اكبر مواقع التعليم فى مصر وفى الوطن العربي حيث لدينا الكثير من المناهج التعليمية الحصرية.
  • موقعنا موقع تفاعلي  يصل الي كل فرد من حيث ميول واهتمامات  كل فرد 
  • نسخّر التكنولوجيا وتقنيات الذكاء الاصطناعي لتسهيل الحصول على المعلومة باللغة العربية، والوصول لخدمة أكبر عدد من المستخدمين وتزويدهم بأفضل محتوى الكتروني عربي
  • تصفح داخل موقعنا الان لمشاهدة المزيد من نماذج المراجعة ونماذج الامتحانات الخاصة بالمراحل:
يمكنك زيارتنا على صفحتنا على الفيس بوك من خلال الرابط التالي.صفحه اجيال الاندلس 
يمكنك متابعتنا على قناتنا فى اليوتيوب من خلال الرابط التالي.قناة اجيال الاندلس و قناة اجيال الاندلس منوعات  



 مع تحياتي لكم جميعا ::مقدمه لكم :: اسامه رزق عامر




عن الكاتب

اجيال الاندلس موقع اجيال الاندلس هو موقع تعليمي وتثقيفي وترفيهي وتربوي وشامل لكل جديد وحصري ومفيد لكل فرد بالأسرة وستجد فيه كل ما تحتاجه يمكنك زيارتنا فى اي وقت للاستمتاع معنا بقراءة بعض المقالات الحصرية والجديدة من خلال امهر كتاب المقالات فى الشرق الاوسط. موقعنا يعد من اكبر مواقع التعليم فى مصر وفى الوطن العربي حيث لدينا الكثير من المناهج التعليمية الحصرية. موقعنا موقع تفاعلي يصل الي كل فرد من حيث ميول واهتمامات كل فرد نسخّر التكنولوجيا وتقنيات الذكاء الاصطناعي لتسهيل الحصول على المعلومة باللغة العربية، والوصول لخدمة أكبر عدد من المستخدمين وتزويدهم بأفضل محتوى الكتروني عربي تصفح داخل موقعنا الان لمشاهدة المزيد من نماذج المراجعة ونماذج الامتحانات الخاصة بالمراحل: (المرحلة الابتدائية _ المرحلة الاعدادية _ المرحلة الثانوية _ بعض اخبار التعليم الحصرية). يمكنك زيارتنا على صفحتنا على الفيس بوك من خلال الرابط التالي.صفحه اجيال الاندلس يمكنك متابعتنا على قناتنا فى اليوتيوب من خلال الرابط التالي.قناة اجيال الاندلس و قناة اجيال الاندلس منوعات

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

عن اجيال الاندلس

أرشيف المدونة الإلكترونية

إحصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

اجيال الاندلس

|