رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الخامس عشر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أهلا بكل زوار ومتابعي ومشتركين موقع اجيال الاندلس اقدم لكم كل جديد من اخبار تعليمية ومناهج تعليمية وأخبار متنوعة و أخبار رياضية وعالمية وكل جديد في عالم المعرفة والثقافة والشعر ومن خلال موقع اجيال الاندلس تستطيع الحصول علي كل ما تريد من كتب شامله ومعلومات في كافة المجالات
وفي إطار من التفكير العلمي والعملي,كان شاغلنا الشاغل طيلة الأعوام السابقة منذ عام 2001 حتى الآن في كيفية عرض المادة العلمية المقررة بهدف الوصول بأبنائنا الطلاب للمستوي الافضل والامثل في كيفية تحصيل وفهم واستيعاب المقررات الدراسية وفي ضوء ماسبق كان اهتمامنا البالغ في انشاء موقع اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس منوعات وصفحه اجيال الاندلس . واليوم نقدم كاتبه صغيره سنا ولكن كبيرة مقاما كاتبه من اجيال الاندلس واتشرف بها في انها طالبه متميزه في اجيال الاندلس ونقدم لها رواية حب الطفوله |انها الروائيه روان محمد نسيم بنت دمياط |الزرقا| المياسرة .
ونقدم لها رواية حب الطفولة من 20 فصل فتابعونا ومنتظر الدعم للكاتبة الصغيره يالا بينا
ونقدم لها رواية حب الطفولة من 20 فصل فتابعونا ومنتظر الدعم للكاتبة الصغيره يالا بينا
موضوعات الكاتبة روان محمد نسيم
- قصة قصيرة | سر الحياه | الكاتبة روان محمد نسيم .
- قصة قصيرة | وجدت امى | الكاتبة روان محمد نسيم
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل اول وفصل ثاني
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثالث وفصل رابع
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل خامس
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سادس
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سابع
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثامن
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل تاسع
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل عاشر
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الحادي عشر
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثاني عشر
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثالث عشر
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الرابع عشر
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الخامس عشر
رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الخامس عشر
يارا برجاء:لو معاك صورة ماما على موبيلك ورهالى ونبى يا ادهم
ابتعد عنها أدهم كليا ليخرج هاتفه من جيب بنطاله ويعبث بمعرض الصور قليلا حتى توقف عند صوره معينه وناول الهاتف ليارا اخذت يارا منه الهاتف وهى تنظر إلى تلك السيده التى يبدو عليها الحزن الشديد وتلك التجاعيد التى خطت وجهها الا ان جمالها غط على كل هذا بعينها الخضراء الجميله وجهها شديد البياض فكانت جميله لم تكن بمفردها بصوره فكان أدهم بجواره وهو يحاوطها بزراعه ويرسم ابتسامه جميله على وجهه وهو يرتدى بدله جميله من اللون الازرق آثار فصولها عدم ارتداء والدتها نقابها رغم ما يعرف عنها بتمسكها به وحبها الشديد له
يارا بتعجب:هو انتو كنتو فين وماما مش كانت منقبه قلعت النقاب ليه
أدهم :الصوره دى فى خطوبه كنزى وعمر
يارا بفرح:هما اتجوزوا
أدهم بابتسامه :مخطوبين وكاتبين كتابهم وفرحهم قريب لما انزل القاهره بس ايه عمر طفح كنزى الدم عما قالها انه بيحبها كان بيخليها تشد فى شعرها لما كان بيقلها انا بحبك زى اختى مش اكتر
يارا بضحك:هههه.. طب وموضوع النقاب
أدهم بتنهيده:طنط هاله من كتر عياطها عليكم انتى و يوسف جالها مايه بيضه فى عنيها الاتنين فلما عملت العمليه الدكتور منعها انها تلبس النقاب لان هيبقا فيه خطوره على عنيها وطبعا امك رفضت وعاندت بس عم إبراهيم وطنط ناديه وطنط فريده قبل ما تموت اقنعوها بالعافيه انها تقلعه وقلعته
ادمعت عينيها شفقه على ما اصاب امها بسببها هى وشقيقها و والدها بينما امسك أدهم يدها وهو يقول بنبره رجاء شديده
أدهم برجاء:يارا مامتك محتاجه تشوفك انتى ويوسف
يارا بتوتر :مش دلوقتى
أدهم :اومال امته
يارا :لما احس انى مستعده اعمل كده
ترك ادهم يدها ونظر امامه وهو يوفر بضيق
أدهم :انا مسافر النهارده بليل القاهره هاخد اجازه من الشغل
يارا بفزع :ايه ليه
أدهم بهدوء : زى ما قلتلك عشان هنجهز لفرح كنزى وهما مأجلينه بسببى وكمان يوسف كلها بكره او بعده بكتير وهيرجع هو وبباكى عشان زى ما انتى عارفه شركه الكيلاني فى امريكا خلاص اصلا فلست واتعرضت فى المزاد فمبقاش فى ايديهم حاجه
يارا بحزن:مااشى
أدهم مبتسمة لها:مش هتأخر عليكى بإذن الله
اومأت يارا له براسها واستندت براسها على كتفه تراقب معه غروب الشمس لكن فجأه ابتعدت عنه كأنها تذكرت شيئ
أدهم بتعجب:فى ايه
يارا بابتسامه: غنيلى يا ادهم انا متأكده ان صوتك بقا احلى
أدهم بابتسامه:حاضر بس عوز أسألك سؤال الاول
يارا بنتباه:سؤال ايه
أدهم :فاكره لما رسمتيلى رسومات كتير فى كراسه الرسم بتاعتى وكان فيهم رسمه لولد وبنت وبعدين لما بقوا شباب وبعدين لما عجزوا وبردو فضلوا ماسكين ايد بعض ولما سألتك عن معناها ساعتها قلتلى لما نكبر ونخش الكليه هبقا اقلك هاا بقى قوليلى معناها
يارا بحب وهى تشبك يدها فى يده:معناها ان مهما يعدى علينا الزمن ومهما اتفرقنا ومهما حصل عمرى فى حياتى ما هتخلى عنك ولا هسيبك يا ادهم انا انا.......
ادهم بتشجيع:انتى ايه
يارا بخجل شديد:بحبك بحبك اوى يا ادهم
أدهم بفرحه شديده وعشق:وانا بعشقك يا عيون ادهم
يارا بخجل فحاولة تغير الموضوع:طب يلا غنى
ابتسم لها أدهم بحب بينما ارجعت يارا راسها مجددا على كتفه وهى تسمعه يغنى بصوته العذب الذى أصبح أجمل بكثير وكلمات تلك الاغنيه تعذف على أوتار قلبها
ادهم بعشق : هات ايدك تحضن ايدى
شوف حبك جوا وريدى
قربت قول ياسيدى رح اموت فى هواك
مش عايزك تبعد عنى
ولا عايز أفضل مستنى
ده انا منك وانت منى
وحياتى معاك
يا حياة الروح
قلبى ما داق النوم ولا يوم ولا هرتاح
رح تنسانى او تهوانى او تلقانى كلى جراح
يا مسهرنى ليالى وانت على بالى
..................................................................................فى فيلا خالد الكيلاني فى مكتب خالد الخاص
كان يجلس على كرسى مكتبه وهو يقرأ خبر فى إحدى مواقع التواصل الاجتماعى فابتسم ابتسامه خبيثه عندما حقق ما ارده
خالد بخبث:كويس انى لحظت ان أسهم الشركه بدأت تنزل و لبست الشركه دى للغبى احمد والا كانت الخساره هتبقى ليا ولله ما فى أذكى منك يا خالد بعتله الشركه وخدت منه فلوسها واشتريت شركه هنا حققت أرباح كبيره وهو هناك بيخسر
وما ان أنهى حديثه حتى رجت ضحكته الشيطانية فى أنحاء الغرفة كلها وهو غير مدرك لزالك الواقف على باب مكتبه المغلق فكان على سيدلف إلى مكتب ابيه ليسأله عن ما قالته يارا لكنه توقف عند باب الغرفه وهو يستمع إلى حديث ابيه مع نفسه هو مدرك ان ابيه ليس ملاكا لكنه لم يكن يعرف انه شيطان استشاط على من الغضب وكاد ان يدلف إلى المكتب الا انه استمع إلى صوت رنين هاتف ابيه يصدع فى أنحاء مكتبه فوقف على يستمع إلى ما يقوله والده فستمع على إلى صوت والده الغاضب وهو يقول
خالد بغضب:يعنى ااايه معاد التسليم اتأجل اسبوع احنا هنهزر
المتصل :..................................................
خالد بغضب اشد:انت عارف ان شغلنا مفهوش هزار وانت عارف كويس انت بتتعامل مع مين لا اصحى يا حبيبى انا خالد الكيلاني من أكبر أعضاء المافيا(لا وبيتفشخر اوى هههههه)
المتصل :...................................................
خالد وقد هدء:خلاص سبنى افكر وابقا ارد عليك
ترجع على عن باب مكتب والده وهو غير مصدق إلى كميه الصدمات التى تلقاها لكنه اقسم انه سيكشق حقيقه والده مهما كلفه الأمر فساكت عن الحق شيطان اخرس
..................................................................................فى المساء فى القاهره
كانت كوثر تجلس تقلب بين قنوات التلفاز بملل حتى طرق باب المنزل طرقات متتاليه فستشاطت من الغضب وهى تنهض من على كرسيها
كوثر بغضب وهى تقترب من الباب:طبيب طيييب جااايه اهووو هو احنا هنطير
وما ان فتحت الباب حتى تحول كل غضبها إلى فرحه كبيرة وهو تحتضن فلذة كبدها بسعاده كبيره بينما حملها أدهم وهو يدور بها بسعاده شديده
كوثر بحب شديد:وحشتنى ااوى ااوى يا ادهم يا حبيبى
أدهم وهو يقبل يد والدته بحب:وانتى اكتر يا قلب أدهم
ادخلته كوثر واغلقت الباب وجلسوا سويا فى الصالون وأخذت تتحدث معه فى أمور عده حتى وقف أدهم من على مقعده
كوثر بفزع:راايح فين
أدهم بابتسامه:طالع اسلم على بقيت أهلى عشان وحشونى كلهم
كوثر وهى تنهض عن مقعدها بغضب:اهلك اهلك مين انت متقربش ولا لواحد فيهم الا للبت كنزى كان يوم اسود يوم ما رضعتها وخلتها اختك اقعد معايا وابقا اطلعهم الصبح انا لسة مشبعتش منك
أدهم بهدوء مصطنع:ايوا أهلى يا ماما وبعدين انا هطلع اسلم عليهم خمس دقايق وهاجى اسهر معاكى لحد الصبح لو عوزه
لم يدع لها الفرصه لتعترض فقد خرج من باب الشقه وأغلق الباب خلفه وصعد عده درجات حتى وصل إلى باب شقه معينه وقرع الجرس
بينما فى داخل كان يجلس الجميع فى غرفه المعيشه (ابراهيم وناديه وعمر ومايا وهاله وكنزى) وهم يتسامرون مع بعضهم بضحك حتى قرع الجرس
ابراهيم بتعجب :مين ده
ناديه بابتسامه:تلقيها كوثر غيرت رأيها وطلعه تقعد معانا افتح يا عمر
عمر وهو ينهض :حاضر
قام عمر بفتح الباب ولم يتعد الأمر ثانيتين حتى هتف عمر
عمر بسعاده:اااادهم
وما ان سمعت مايا الاسم حتى دلفت بسرعه إلى غرفه كنزى لترتدى اسدالها بيبنا وقف الجميع بدهشه كبيره وما ان رأت كنزى أدهم وهو يدلف إلى غرفه المعيشه وهو مازل محاوطا لعمر بسعاده حتى ذهبت له وارتمت بقوه فى احضانه
كنزى بسعاده شديده:اخويا حبيبى وحشتنى
أدهم بفرح وهو يضمها اليه اكثر:وانتى كمان وحشتينى اوى يا حبيبتى
عمر بغيره:ما خلاص بقا هو مفيش الا كنزى هنا
ضحك الجميع بشده على غيرة عمر بينما ترك أدهم كنزى واحتضن هاله التى ضمته إليها وهى تبكى بشده من كثرة اشتيقاها وحبها لابن لم تلده
أدهم بحب:طب بتعيطى ليه طيب حرام عليكى عنيكى دى
هاله بحب وحنان شديد:وحشتنى أوى يا بنى المره دى غبت عننا ااوى
ابعدها عنه أدهم بهدوء ومسح دموعها بانمله وقبل يديها
أدهم بحب:انا اسف يا حبيبتى اخر مره ولله كان عندى شغل كتير وانتى عارفه انه ميمنعنيش عنك إلا الشديد القوى
ربتت هاله على ظهره بحنان بينما ذهب أدهم وسلم على ابراهيم وناديه ومن ثم خرجت مايا من غرفه كنزى وهى ارتدى إسدال الصلاه خاصتها فاشاح ادهم ببصره عنها بحنق فستأت مايا من تجاهله لها فهى تحبه كثيرا كاخ لها لكنها اخطأت عندما أسأت به الظن جلسوا جميعا وهم يتسامرون ويضحكون حتى وقف أدهم فجأه وهتف ب
أدهم :ياااه الوقت اتأخر اوى انا لزم امشى
ابراهيم وهو يقف هو الاخر:واحنا كمان عشان انتى عارفه يا هاله عندنا مصالح
هزت لهم هاله راسها بتفهم ووقفت هى وكنزى يودعون الجميع على الباب فنزل أدهم إلى شقته واخذ يقرع الجرس طويلا لكن ما من مجيب فتذكر انه يحمل فى جيب بنطاله مفتاح فقام بفتح الباب ودخل إلى الشقه وأغلق الباب خلفه وتفحص المكان بعينيه فوجد والدته قد غفت فى غرفتها فذهب هو الاخر إلى غرفته وبدل ملابسه إلى ملابس مريحه للنوم وتمدد على سريره لكنه فجأه اعتدل على السرير وامسك هاتفه وفتح الاكونت الخاص به على الفيسبوك فوجدها اونلاين فبتسم بعذوبه وهو يكتب لها رساله نصيه مضمونها
" وثيقه حب
عندما تلاقت عيناى بعيناك
وارتسمت الابتسامه على شفتاك
عانقت يدك ودق قلبى وهامت روحى
فأجابنى قلبك بحبى ومبادلتى مشاعرى
فوقعت وثيقة حب ابديه تم توقيعها بدمى
أعلن فيها ان حبك يسكن فؤادى ووجدانى
التوقيع:أدهم
بحبك... "
وما ان كتب رسالته حتى ترك هاتفه على الكمود وغط فى نوم عميق وابتسامه جميله على شفتيه
..................................................................................
علت ابتسامه عذبه شفتيها وهى تقرأ كلماته اقسم بالله عز وجل انى احبك ايها المجنون بل اعشقك يا من سرقت قلبى فى طفولتى وشبابى.......يتبع
مواضيع اخرى قد تهمك :: المسجد النبوي الشريف ::
مواضيع اخرى قد تهمك:: فوائد الاستغفار::
مواضيع اخرى قد تهمك :: الروح في القرآن والسنة النبويه الشريفه
مواضيع اخرى قد تهمك :: قصة لوط علية السلام
مواضيع اخرى قد تهمك :: الصحه والجمال ::
مواضيع اخرى قد تهمك :: تطبيق منهج الرياضيات للصف الثاني الابتدائي
مواضيع اخرى قد تهمك:: المرحلة الثانوية ::
مواضيع اخرى قد تهمك:: الصف الثالث الثانوي ::
اقسامنا بين ايديك 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
قسم الشعر , مكتبة المعرفة, مكتبة كتب وقصص وتطبيقات شامله, مكتبه تاريخيه, مكتبه دينيه , المطبخ, الصحة والجمال, الكليات والمعاهد العسكرية , أخبار متنوعة , أخبار التعليم, المرحلة الابتدائية ,المرحلة الاعداديه ,المرحلة الثانوية , الصف الأول الابتدائي , الصف الثاني الابتدائي , الصف الثالث الابتدائي , الصف الرابع الابتدائي , الصف الخامس الابتدائي , الصف السادس الابتدائي , الصف الأول الإعدادي , الصف الثاني الإعدادي , الصف الثالث الإعدادي , الصف الأول الثانوي , الصف الثاني الثانوي , الصف الثالث الثانوي , جغرافيا ثالثه ثانوي, تاريخ ثالثه ثانوي, قناة اجيال الاندلس موقع اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس منوعات وصفحه اجيال الاندلس وقناة فور كيدز صفحة قنوات اجيال الاندلس ),قناة فور كيدز قناة ابداعات دنيا تطبيق اجيال الاندلس
شكرا لكم على متابعتنا الحصرية لكل جديد على موقع اجيال الاندلس.
- موقع اجيال الاندلس هو موقع تعليمي وتثقيفي وترفيهي وتربوي وشامل لكل جديد وحصري ومفيد لكل فرد بالأسرة وستجد فيه كل ما تحتاجه يمكنك زيارتنا فى اي وقت للاستمتاع معنا بقراءة بعض المقالات الحصرية والجديدة من خلال امهر كتاب المقالات فى الشرق الاوسط.
- موقعنا يعد من اكبر مواقع التعليم فى مصر وفى الوطن العربي حيث لدينا الكثير من المناهج التعليمية الحصرية.
- موقعنا موقع تفاعلي يصل الي كل فرد من حيث ميول واهتمامات كل فرد
- نسخّر التكنولوجيا وتقنيات الذكاء الاصطناعي لتسهيل الحصول على المعلومة باللغة العربية، والوصول لخدمة أكبر عدد من المستخدمين وتزويدهم بأفضل محتوى الكتروني عربي
- تصفح داخل موقعنا الان لمشاهدة المزيد من نماذج المراجعة ونماذج الامتحانات الخاصة بالمراحل:
يمكنك زيارتنا على صفحتنا على الفيس بوك من خلال الرابط التالي.صفحه اجيال الاندلس
يمكنك متابعتنا على قناتنا فى اليوتيوب من خلال الرابط التالي.قناة اجيال الاندلس و قناة اجيال الاندلس منوعات
مع تحياتي لكم جميعا ::مقدمه لكم :: اسامه رزق عامر