رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثاني عشر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أهلا بكل زوار ومتابعي ومشتركين موقع اجيال الاندلس اقدم لكم كل جديد من اخبار تعليمية ومناهج تعليمية وأخبار متنوعة و أخبار رياضية وعالمية وكل جديد في عالم المعرفة والثقافة والشعر ومن خلال موقع اجيال الاندلس تستطيع الحصول علي كل ما تريد من كتب شامله ومعلومات في كافة المجالات
وفي إطار من التفكير العلمي والعملي,كان شاغلنا الشاغل طيلة الأعوام السابقة منذ عام 2001 حتى الآن في كيفية عرض المادة العلمية المقررة بهدف الوصول بأبنائنا الطلاب للمستوي الافضل والامثل في كيفية تحصيل وفهم واستيعاب المقررات الدراسية وفي ضوء ماسبق كان اهتمامنا البالغ في انشاء موقع اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس منوعات وصفحه اجيال الاندلس . واليوم نقدم كاتبه صغيره سنا ولكن كبيرة مقاما كاتبه من اجيال الاندلس واتشرف بها في انها طالبه متميزه في اجيال الاندلس ونقدم لها رواية حب الطفوله |انها الروائيه روان محمد نسيم بنت دمياط |الزرقا| المياسرة .
ونقدم لها رواية حب الطفولة من 20 فصل فتابعونا ومنتظر الدعم للكاتبة الصغيره يالا بينا
ونقدم لها رواية حب الطفولة من 20 فصل فتابعونا ومنتظر الدعم للكاتبة الصغيره يالا بينا
موضوعات الكاتبة روان محمد نسيم
- قصة قصيرة | سر الحياه | الكاتبة روان محمد نسيم .
- قصة قصيرة | وجدت امى | الكاتبة روان محمد نسيم
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل اول وفصل ثاني
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثالث وفصل رابع
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل خامس
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سادس
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سابع
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثامن
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل تاسع
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل عاشر
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الحادي عشر
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثاني عشر
رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثاني عشر
قربت اصبعها من زر ايجاب المكالمه لكن أغلق الطرف الاخر الخط قبل أن تضغط على زر الايجاب كانت ستعاود هى الرنين لكن قطعها طرق على باب مكتبها يليه مباشرتا دخول أدهم مبتسما
ادهم مبتسما:معلش يا يارا شوفيلى تلفونى هنا كده شكلى نسيته
يارا بابتسامه مصطنعه وهى تمد له الهاتف:ايوا هنا لسه شيفاه حالا
أدهم وهو ياخذ الهاتف: شكرا انا رايح بقا اكمل شغل
وما ان التفت بجسده حتى هتفت هى باسمه
يارا:ااادهم
أدهم وقد عاود النظر إليها :نعم
يارا بتركيز:مين مايا دى
جملة نزلت عليه كالصواعق الرعديه ففتح بفمه ببلاهه
أدهم بصدمه:نعم
يارا مدعيه الامبلاه:مايا دى رنت عليك وقفلت فبسألك مين دى
أدهم بتوتر وكذب:دى.. دى.. دى بنت خالتى
يارا بعدم تصديق:طيب تقدر تتفضل
خرج أدهم من المكتب بخطوات اشبه بركض حتى لايحاصر بأسألتها مجددا وترك قلبا خلفه كاد يقتله الشك
يارا بغضب من نفسها:يووووه هو فى ايه بظبط هو مفيش الا أدهم واحد ومايا واحده هو انا مالى كده
..................................................................................زفر أدهم بغضب من نفسه من كثرة الأكاذيب الذى يدعيها لكن هاتفه لم يترك له الفرصه كثيرا ليئنبه ضميره بل صدع رنينه فى ارجاء المكتب ويتوسط سطح الشاشه اسم مايا زفر هو بضيق وضغط على زر ايجاب المكالمة ووضع الهاتف على اذنه
أدهم بضيق:فى ايه يا ما.............
مايا بغضب مقاطعه: ااايه يا أدهم مبترديش ليه بتداره من عملتك السوده
أدهم بصدمه: بداره من ايه وانا عملت ايه
مايا بغضب:ايوا ايوا اعمل نفسك من بنها انت أزى تتجرأ وتطلب ايدى يا أدهم انت اتجننت وانا اللى كنت فكراك اخويا وقال ايه بحب يارا ومقد..............
ادهم مقاطعا بحده:انتى اتجننتى يا مايا مين ده اللى طلب ايدك انا عمرى فى حياتى ما اعتبرتك الا اخت ليا أزى تفكرى انى ممكن اعمل كده وانى انسى يارا بطريقة دى وانسى انك بتحبى يوسف
مايا بضيق:امال طنط كوثر جت كلمت ماما ليه فى الموضوع ده
أدهم بغضب:معرفش هو انتى تايهه عن امى اكيد اتصرفت من دماغها لأنها بقالها فتره بتزن عليا فى الموضوع ده وانا بقلها انك اختى لكن انتى اخر حاجة اتوقعها منك انك تفكرى فيا بطريقه دى شكرا يا مايا بجد
مايا بندم:أدهم انا اسفه انا.................
ادهم بحده:مايا انا عندى شغل بعد اذنك ومتخفيش هرن على عم إبراهيم اكلمه فى الموضوع ده سلام
لم يمنحها الفرصه لتجيبه بل أغلق الهاتف فى وجهها وهو يكاد يشيط من الغضب فامسك هاتفه وعبث به إلى وصل إلى وجهته فوضع الهاتف على اذنه ولم يتعد الأمر وقتا طويلا حتى وصله الرد من الجهه المقابله
كوثر بتهلليل:أدهم حبيبى وحشتنى بقالك كتير منزلتش اجازه اخب..............
ادهم مقاطعا بغضب شديد :انتى مين قالك تطلبى ايد مايا هو انتى اللى هتتجوزيها ماما انتى أزى تصرفى من غير ما ترجعيلى
كوثر بعويل:ايوا انت معملك عمل مهو مش معقول واحد يبقا عنده ٢٦ سنه ومش عاوز يتجوز عينى عليك يا بنى ده انت لسه صغير
ضخ الدم فى عروقه بشده حتى أصبح وجهه احمر من شده الغضب
أدهم بغضب شديد:ماااما هديلك يومين لو منهتيش موضوع مايا ده ابقى قبلينى لو نزلتلك القاهره تانى
ولم يترك لها الفرصه هى الأخرى وقام بإغلاق الخط بوجهها وجلس على كرسى مكتبه ووضع راسه بين يديه محاولا تهدأت نفسه لكن لم يتعد الأمر دقيقتين حتى قام أحدهم بقتحام عليه مكتبه فاستشاط عضبا فوق غضبه
ياسمين بحب :أدهم حبيبى اخير رجعت مكتبك
أدهم بغضب:حبك برص وعشرة خرس يا بعيده مش فى زفت باب تخبطى عليه
ياسمين وقد تجمعت دموعها فى عينيها:ا.. انا مش فاهمه انت بتعملنى كده ليه أدهم ا... ا.. انا بحبك
أدهم بغضب اشد:وانا مبحبكيش افهمى بقااا خلى عندك دم وابعدى عنى كفاااايه
نزلت دموعها على وجهها بغزاره ثم أعطته ظهرها وخرجت من المكتب واغلقت الباب خلفها بينما دلفت يارا إلى المكتب من الباب الفاصل بين مكتبها ومكتب ادهم
يارا بتعجب:أدهم ايه الصوت العالى ده فى ايه
أدهم بغضب اعماه:وانتى مالك انتى كمان
ولأول مره لا تخاف يارا من صوته العالى بل كانت خائفه عليه يبدو أنه غاضب بشده فاقتربت منه يارا الا ان وقفت امامه
يارا بحذر:طب انت كويس فى ايه مالك اهدى
زفر أدهم بضيق فهو اخرج كل غضبه فى ياسمين وهى ليس لها ذنب وكاد يفعل نفس الشيء مع يارا لكنه لم يشعر بنفسه الا وهو ينهض من كرسى مكتبه ويسحب يد يارا اليه ليدفنها فى احضانه صدمة هى من فعلته بشده فاستكانت هى لثوانى بين احضانه وبعدها تراجعت هى براسها قليلا عنه لتنظر لعينيه العسلية مباشرتا
يارا بهدوء مصطنع :مالك يا أدهم
أدهم بحب شديد:يارا انا بحبك بحبك اوى وخسرتك زمان لكن مش مستعد اخسرك دلوقتى
فتحت هى فمها ببلاهه فهى لم تدرك اخر كلمات جملته بل ركزت بكل حواسها على اعتراف بحبه لها لم تشعر بنفسها الا وتلك الابتسامه العذبه مرسومه على وجهها ابتسامتها أعطت له إشارة
قبولها لحبه لها فابتسم لها هو الاخر ودفسها بقوه اكبر داخل احضانه مجددا لكن هذه المره بادلته هى عناقه لها
..................................................................................على الجانب الاخر رأى عمار ياسمين وهى تركض خارج الشركة وهى تبكى بشده فركض وراءها وهو ينادى عليها وهى لا تجيب استمرت هى بركض حتى ابتعدت قليلا عن الشركة وجاءت ان تعبر الطريق ولم تنتبه هى لتلك السياره القادمة ناحيته ففتح عمار عينيها بخوف شديد
عمار بصراخ وخوف:ياااااسمين
لكن كانت السياره قد اصتدمت بها بالفعل وغرقت ياسمين فى دمائها على الأرض فركض عمار إليها بسرعه ودموعه تتساقط بغزاره على وجهه حتى وصل إليها وحمل راسها عن الأرض ووضعه على قدمه
عمار بصراخ وبكاء:يااااسمين ياااسمين قومى لااا لااا ياااسمين
خرج سائق السياره بفزع من سيارته وهو يرى هول ما ارتكبه
السائق بفزع:ولله يا بيه هى اللى طلعت قدامى
عمار بصراخ:انت هتقف تتفرج علينا لزم نوديها المستشفى بسرعه
السائق :طب هاتها والعربيه كلها تحت امرك يا بيه
وضع عمار يده تحت ساقها ويده الأخرى تحت ظهرها وحملها بين يديه وركب مع السائق واتجهوا بسرعه إلى المستشفى وبعد عدة دقائق وصلوا اخير إلى المستشفى التى لم تكن بعيده فحملها عمار بسرعه وركض إلى داخل المستشفى وهو يصرخ فى الممرضين حتى اتى الممرضين والطبيب بترولى واخذوها إلى غرفه العمليات وقف عمار خارج غرفه العمليات وهو يكاد يقتله القلق والخوف عليها فاقسم هو فى تلك اللحظه انه لا يحبها بل يعشقها فوق العشق عشق اخيرا بعد عدة ساعات خرج الطبيب من غرفه العمليات فنقبض قلب عمار بشده واقترب من الطبيب وهو يتمنى من كل قلبه ان تكون بخير
عمار بقلق:طمنى يا دكتور
الطبيب بنبره عمليه: عندها كدمات فى أماكن متفرقه فى جسمها وارتجاج فى المخ وكسر فى الساق اليمنى وكسر فى الزراع اليمنى هى دلوقتى كويسه بس هننقلها العنايه المركزه عشان تبقا تحت ملحظتنا
اعتصر قلب عمار من الألم عليها وادمعت عينيه على ما اصابها
عمار برجاء:طب ممكن اشفها لو سمحت
الطبيب بابتسامه مصطنعه:اسف حضرتك مينفعش حد يخش العنايه وأنصحك تمشى وتجلها بكره لأنها مش هتفوق الا بكره وقعدتك هنا ملهاش لزمه ولو حالتها بكره استقرت اكتر هنطلعها من العنايه وهتقدر تشفها بعد اذنك
ثم انصرف من أمامه بيبنما بقا عمار يفرك فى شعره من شده غضبه يريد أن يعرف سبب خروجها من الشركه بهذه الحاله وفجأه تذكر عمله الذى تركه هو وياسمين بدون مبالاه بما قد يحدث فاخرج هاتفه الذى وضعه على الصامت فوجد مكالمات كثيره من أدهم لم يتم الرد عليها فاعاد الاتصال به ووضع الهاتف على اذنه منتظرا رده
أدهم بضيق:ايه اللى انت عملته ده انت وياسمين هو مفيش.......
عمار مقاطعا بهدوء:ياسمين عملت حدثه
هب أدهم واقفا عن كرسى مكتبه من هول صدمته
أدهم بصدمه:اااايه
عمار:كانت بره الشركه وعربيه خبطتها وانا ودتها المستشفى
ادهم وتأنيب ضميره كاد يقتله:طب وهى عامله ايه دلوقتى
عمار:هى كويسه بس حطنها فى العنايه وممنوع عنها الزيارة فأنا هروح دلوقتى وهجلها بكره لأن كده كده ساعات العمل انتهت فى الشركه
ادهم بهدوء:تمام وانا هخدلك اجازه وانا ويارا واسراء هنيجى نزور ياسمين بكره بعد الشغل
عمار:ماشى سلام
ادهم:سلام
أغلق عمار الخط وعاد إلى منزله ليستعد ليوم غد الذى سيكون مليئا بالمفاجأت................. يتبع
مواضيع اخرى قد تهمك :: الدولفين المتحرش ::
مواضيع اخرى قد تهمك :: الكليات والمعاهد العسكرية ::
مواضيع اخرى قد تهمكالحمله الفرنسية علي مصر الجزء الاول
مواضيع اخرى قد تهمك المصريون القدماء اول من صنعوا الجبنه
اقسامنا بين ايديك 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
قسم الشعر , مكتبة المعرفة, مكتبة كتب وقصص وتطبيقات شامله, مكتبه تاريخيه, مكتبه دينيه , المطبخ, الصحة والجمال, الكليات والمعاهد العسكرية , أخبار متنوعة , أخبار التعليم, المرحلة الابتدائية ,المرحلة الاعداديه ,المرحلة الثانوية , الصف الأول الابتدائي , الصف الثاني الابتدائي , الصف الثالث الابتدائي , الصف الرابع الابتدائي , الصف الخامس الابتدائي , الصف السادس الابتدائي , الصف الأول الإعدادي , الصف الثاني الإعدادي , الصف الثالث الإعدادي , الصف الأول الثانوي , الصف الثاني الثانوي , الصف الثالث الثانوي , جغرافيا ثالثه ثانوي, تاريخ ثالثه ثانوي, قناة اجيال الاندلس موقع اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس منوعات وصفحه اجيال الاندلس وقناة فور كيدز صفحة قنوات اجيال الاندلس ),قناة فور كيدز قناة ابداعات دنيا تطبيق اجيال الاندلس
مواضيع اخرى قد تهمك:: المطبخ ::
مواضيع اخرى قد تهمك:: كيفية تربية اطفالنا ليصحوا ابناء صالحين
مواضيع اخرى قد تهمك:: اخبار متنوعه ::
شكرا لكم على متابعتنا الحصرية لكل جديد على موقع اجيال الاندلس.
- موقع اجيال الاندلس هو موقع تعليمي وتثقيفي وترفيهي وتربوي وشامل لكل جديد وحصري ومفيد لكل فرد بالأسرة وستجد فيه كل ما تحتاجه يمكنك زيارتنا فى اي وقت للاستمتاع معنا بقراءة بعض المقالات الحصرية والجديدة من خلال امهر كتاب المقالات فى الشرق الاوسط.
- موقعنا يعد من اكبر مواقع التعليم فى مصر وفى الوطن العربي حيث لدينا الكثير من المناهج التعليمية الحصرية.
- موقعنا موقع تفاعلي يصل الي كل فرد من حيث ميول واهتمامات كل فرد
- نسخّر التكنولوجيا وتقنيات الذكاء الاصطناعي لتسهيل الحصول على المعلومة باللغة العربية، والوصول لخدمة أكبر عدد من المستخدمين وتزويدهم بأفضل محتوى الكتروني عربي
- تصفح داخل موقعنا الان لمشاهدة المزيد من نماذج المراجعة ونماذج الامتحانات الخاصة بالمراحل:
يمكنك زيارتنا على صفحتنا على الفيس بوك من خلال الرابط التالي.صفحه اجيال الاندلس
يمكنك متابعتنا على قناتنا فى اليوتيوب من خلال الرابط التالي.قناة اجيال الاندلس و قناة اجيال الاندلس منوعات
مع تحياتي لكم جميعا ::مقدمه لكم :: اسامه رزق عامر