رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثامن
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أهلا بكل زوار ومتابعي ومشتركين موقع اجيال الاندلس اقدم لكم كل جديد من اخبار تعليمية ومناهج تعليمية وأخبار متنوعة و أخبار رياضية وعالمية وكل جديد في عالم المعرفة والثقافة والشعر ومن خلال موقع اجيال الاندلس تستطيع الحصول علي كل ما تريد من كتب شامله ومعلومات في كافة المجالات
وفي إطار من التفكير العلمي والعملي,كان شاغلنا الشاغل طيلة الأعوام السابقة منذ عام 2001 حتى الآن في كيفية عرض المادة العلمية المقررة بهدف الوصول بأبنائنا الطلاب للمستوي الافضل والامثل في كيفية تحصيل وفهم واستيعاب المقررات الدراسية وفي ضوء ماسبق كان اهتمامنا البالغ في انشاء موقع اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس منوعات وصفحه اجيال الاندلس . واليوم نقدم كاتبه صغيره سنا ولكن كبيرة مقاما كاتبه من اجيال الاندلس واتشرف بها في انها طالبه متميزه في اجيال الاندلس ونقدم لها رواية حب الطفوله |انها الروائيه روان محمد نسيم بنت دمياط |الزرقا| المياسرة .
ونقدم لها رواية حب الطفولة من 20 فصل فتابعونا ومنتظر الدعم للكاتبة الصغيره يالا بينا
ونقدم لها رواية حب الطفولة من 20 فصل فتابعونا ومنتظر الدعم للكاتبة الصغيره يالا بينا
موضوعات الكاتبة روان محمد نسيم
- قصة قصيرة | سر الحياه | الكاتبة روان محمد نسيم .
- قصة قصيرة | وجدت امى | الكاتبة روان محمد نسيم
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل اول وفصل ثاني
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثالث وفصل رابع
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل خامس
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سادس
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سابع
- رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثامن
روايه حب الطفوله الفصل الثامن:
فى مدينه الاسكندريه
دخل إلى بيته وأغلق الباب خلفه بعد يوم عمل جديد وشاق ودخل إلى غرفته والقى نفسه على سريره من التعب وأغلق عينيه محاولا النوم لكن قطعه رنين هاتفه الذى ازعجه فنفخ بضيق واعتدل على السرير وأخرج هاتفه من جيب بنطاله وما ان رأى الاسم حتى تهلل وجه وشقة ابتسامه عذبه وجهه وهو يرى اسمها يتوسط سطح الشاشه فتح الخط وكاد يجيب لكن قطعه صوتها الغاضب
كنزى بغضب :ااايه يا سى اادهم من ساعة مارحت اسكندريه وانت شكلك نسيت ان عندك زفت اخت تسأل عليها
ادهم بضحك:وانا اللى بقول بتتصل تسأل عليا لكن ديل الكلب عمره ما يتعدل مش فاهم عمر مستحملك على اايه
(أدهم وائل الهوارى يبلغ من العمر ٢٦ عاما خريج كلية هندسه يمتلك شعر كثيف خليط ما بين البنى والأسود وعينين عسليتان وجسد رياضى وطويل القامه وبارع جداا فى الغناء )
كنزى بغيظ:ما تتلم ياض وتعرف انت بتكلم مين ده انا الكاتبه كنزى اسماعيل عبد الجمال يا بابا مش اى كلام
أدهم بضحك:اشتغلى بشهادتك يا ماما نسيتى انك مدرسه انجليزى ولا اايه
كنزى:حوش حوش انت يعنى اللى وزير الدخليه يلاا ده انت سكرتير
أدهم بتفاخر:بس مهندس مش مدرس
كنزى بهدوء:خلاص فكنا من السيره دى دلوقتى انت عامل ايه ويوسف ويارا عاملين ايه قلتلهم ولا لا
أدهم بنفعال:عوزانى اقلهم ايه يا كنزى اقول ليوسف ان السكرتير اللى شغال عندك واللى بتثق فيه وصاحبك هو نفسه أدهم صديق طفولتك عشان يبعدنى عنه زى ما عمل فى طنط هاله هو ويارا
كنزى بغضب:اومال تفضل تكذب عليه وبتستغل انه مكنش يعرف وهو صغير اسمك الكامل كان عارف بس أدهم وائل لكن أدهم وائل ايه ميعرفش انا مش فهمه انت مستفيد ايه وانت مأجر شقه فى اسكندريه وقاعد فيها وبتشتغل سكرتير عند يوسف من غير ما تعرفه حققتك وكمان كاذب عليهم كلهم هنا وقيلهم انك شغال فى شركه فى دمياط الجديدة هتستفاد اايه يا أدهم قووول
أدهم بتلقائيه:هستفاد كتيررر لما يوسف يثق فيا ويحكيلى ماضيه وايه اللى خلاه هو ويارا يتخلوا عن امهم ويرحو لابوهم هستفاد كتيرر هريح قلب طنط هاله وهخليها تبطل العياط اللى فى يوم هيعميها ده هريح امك فى قبرها يا كنزى اتخيلى معايا ١٥ سنه ام بتشوف عيالها فى الصور بس طنط هاله اتعذبت كتيرر وانا مش هستنى يجرلها حاجه بعيد الشر وولادها بعيد عنها لزم اعرف الحقيقه وليه يارا ويوسف عملوا كده
كنزى بتنهيده:عندك حق بس ليه مقلتش لحد
أدهم بهدوء :طنط هاله كانت هترفض وانتى عارفه خالتك وطبعا عارفه مقلتش لامى ليه كانت هتفتحلى مرشح اما بقا عمى ابرهيم وطنط ناديه مش هيسكتوا وكانوا هيقعوا بلسنهم وعمر ومايا كده كده عارفين زيك
كنزى:طيب بس قلى يارا كويسه ويوسف وانت
ادهم مازحا:كلنا كويسين خدى بالك انتى بس من نفسك ومن الاهطل خطيبك مش عارف ده رائد اازى
كنزى بغضب:هتلقينى فى يوم مولعالك فى عمر ده هيجننى يخراابى
ادهم بمرح: ولعى ولعى بعيد عنى وسبينى انا انام جاى من الشغل تعبان
كنزى :ماشى يا حبيبى تصبح على خير سلام
أدهم:وانتى من اهلو سلام
أغلق أدهم الخط ونهض بتعب وبدل ملابسه واستلقى على السرير مجددا ليغط فى نوم عميق
..................................................................................
فى القاهره فى بيت كنزى
بعد أن أغلق أدهم الخط معها أمسكت هاتفها وأخذت تكتب فصل من روايه جديده تكتبها لتنشرها على صفحه الفيسبوك الخاصه بها
(كنزى اسماعيل عبد الجمال تبلغ من العمر ٢٦ عاما فتاه محجبه متدينه تتميز بعينيها الخضراء وشعرها البنى القصير وانها قصيره القامه تعمل مدرسه انجليزى وكاتبه فى نفس الوقت فكان حلمها منذو صغرها ان تصبح كاتبه وبالفعل أصبحت من أشهر الكاتبات المصريات واشتهرت بروايتها الواقعيه وهى مخطوبه لابن عمها عمر منذو سنه ونص فهى كانت تحبه كثيراا وكانت ترفض اى شخص يتقدم لها وكانت تنتظره هو فقط لأن رغم بأن عمر كان يحبها اكثر مما تحبه الا انه كان يرفض الاعتراف بمشاعره واخذ يلعب معاها لعبه القط والفأر الا ان تقدم لخطبتها اخير)
قطع شرودها دخول خالتها عليها غرفتها
هاله بحنان:كنتى بتكلمى مين يا كنزى
كنزى بابتسامه:ده أدهم يا خالتو
هاله بعتاب:مش كنتى تناديلى اكلمه
كتزى:ده هو كان جاى من الشغل تعبان وقفل معايا على طول
هاله:ربنا يصلح حاله انا دخله انام وانتى متسهريش قدام البتاع ده
كنزى بابتسامه:حاضر يا خالتو هكتب فصل الروايه بس وانزله وبعدين انام علطول
هاله:طيب تصبحى على خير
كنزى:وانتى من اهلو
غادرت هاله الغرفه بينما أمسكت كنزى هاتفها وانهت الفصل وانزلته على صفحتها على الفيسبوك ورءت الوقت فنفخت بضجر
كنزى بضيق:اااااوف هو اتأخر ليه مكنتش شكولاتيا يعنى طلبتها منه
وما ان انهت عبارتها حتى رن جرس المنزل فركضت بسرعه خارج غرفتها وهى تخشى ان تستيقظ خالتها واخيرا وصلت إلى الباب وما ان فتحته حتى استشاطت غضبا من ذلك الواقف امامها
كنزى بغضب:ااايه اايه انت فكرنا طرش خالتو نايمه ما براحه وبعدين انت ايه اللى اخرك
عمر بضيق: لسه جاى من الشغل ياختى واول ما وصلت افتكرت ان حضرت جنابك عوزه شكولاته
(عمر ابراهيم عبد الجمال يبلغ من العمر ٢٧ عاما رائد بحرى وهو ابن عم وخطيب كنزى)
مد لها يده بكيس بلاستيك فاخذته منه بلهفه وفتحته لتشهق بفرحه
كنزى بفرحه:نوتيلا ميرسى يا عموره
عمر بضيق:الشكر لله ياختى بس ونبى معتيش تفتحى الباب بالمنظر ده
أنزلت كنزى عينيها لترى ما ترتديه فكانت ترتدى (برموده بيتى تصل إلى ركبتيها وترتدى من فوقها بلوذتها القط وبطبع لم تكن ترتدى حجاب راسها) ومن ان انهت تأملها بنفسها حتى شهقت بفزع واختبأت خلف باب المنزل من الخجل
عمر بضحك:انتى هبله يا بت احنا كاتبين كتابنا انا بقلك كده عشان ممكن يكون حد طالع ولا نازل و يشوفك وانتى وقفه كده
كنزى بخجل:أمشى يا عمر عشان مينفعش الوقفه دى
عمر وكاد يقتله الضحك:يخرب بيت جنانك احلفلك على ايه انك مراتى
مدت يدها لتغلق الباب لكنه وضع قدمه ليمنعها
عمر بخبث:طب مفيش عربون شكر طيب على النوتيلا دى ٥٠ جنيه ولله
اشتعل وجهها اكثر من كثره خجلها وتمنت ان تنشق الارض وتبلعها
كنزى بخجل:عارف لو مشلتش رجلك هعمل ايه
عمر بلامبلاه:هتعملى ايه
قامت كنزى بدهس قدمه بقدميها حتى ازال هو قدمه وهو يصرخ من الألم فاستغلت هى الفرصه واغلقت باب المنزل بسرعه
عمر بصراخ سمعته هى:يا بنت المجنونه اااه رجلى انتى بتكلى اايه
كنزى بصوت عالى ليسمعها:نوتيلا يا خفيف
ثم ركضت إلى غرفتها لتأكل ما أتى به حبيبها وخطيبها وزوجها الذى تذوب بعشقه بينما وقف عمر يتذكر وجهه الأحمر الذى كان سيشتعل من شده الخجل
عمر بعشق:مجنونه بس بحبك
ثم صعد سلالم بيته.......... يتبع
اقسامنا بين ايديك 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
قسم الشعر , مكتبة المعرفة, مكتبة كتب وقصص وتطبيقات شامله, مكتبه تاريخيه, مكتبه دينيه , المطبخ, الصحة والجمال, الكليات والمعاهد العسكرية , أخبار متنوعة , أخبار التعليم, المرحلة الابتدائية ,المرحلة الاعداديه ,المرحلة الثانوية , الصف الأول الابتدائي , الصف الثاني الابتدائي , الصف الثالث الابتدائي , الصف الرابع الابتدائي , الصف الخامس الابتدائي , الصف السادس الابتدائي , الصف الأول الإعدادي , الصف الثاني الإعدادي , الصف الثالث الإعدادي , الصف الأول الثانوي , الصف الثاني الثانوي , الصف الثالث الثانوي , جغرافيا ثالثه ثانوي, تاريخ ثالثه ثانوي, قناة اجيال الاندلس موقع اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس منوعات وصفحه اجيال الاندلس وقناة فور كيدز صفحة قنوات اجيال الاندلس ),قناة فور كيدز قناة ابداعات دنيا تطبيق اجيال الاندلس
مواضيع اخرى قد تهمك:: مكتبة كتب وتطبيقات شاملة
مواضيع اخرى قد تهمك :: افضل قاموس ناطق عربي انجليزي
مواضيع اخرى قد تهمك :::: اخبار التعليم ::
مواضيع اخري تهمك :: مكتبة المعرفه الشاملة
مواضيع اخرى قد تهمك :: تفاصيل مسابقة التربية والتعليم
مواضيع اخرى قد تهمك :: :: مكتبه تاريخيه ::
شكرا لكم على متابعتنا الحصرية لكل جديد على موقع اجيال الاندلس.
- موقع اجيال الاندلس هو موقع تعليمي وتثقيفي وترفيهي وتربوي وشامل لكل جديد وحصري ومفيد لكل فرد بالأسرة وستجد فيه كل ما تحتاجه يمكنك زيارتنا فى اي وقت للاستمتاع معنا بقراءة بعض المقالات الحصرية والجديدة من خلال امهر كتاب المقالات فى الشرق الاوسط.
- موقعنا يعد من اكبر مواقع التعليم فى مصر وفى الوطن العربي حيث لدينا الكثير من المناهج التعليمية الحصرية.
- موقعنا موقع تفاعلي يصل الي كل فرد من حيث ميول واهتمامات كل فرد
- نسخّر التكنولوجيا وتقنيات الذكاء الاصطناعي لتسهيل الحصول على المعلومة باللغة العربية، والوصول لخدمة أكبر عدد من المستخدمين وتزويدهم بأفضل محتوى الكتروني عربي
- تصفح داخل موقعنا الان لمشاهدة المزيد من نماذج المراجعة ونماذج الامتحانات الخاصة بالمراحل:
يمكنك زيارتنا على صفحتنا على الفيس بوك من خلال الرابط التالي.صفحه اجيال الاندلس
يمكنك متابعتنا على قناتنا فى اليوتيوب من خلال الرابط التالي.قناة اجيال الاندلس و قناة اجيال الاندلس منوعات
مع تحياتي لكم جميعا ::مقدمه لكم :: اسامه رزق عامر