اجيال الاندلس اجيال الاندلس
random

جديدنا

random
random
جاري التحميل ...

رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السادس عشر


رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السادس عشر


رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السادس عشر



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أهلا بكل زوار ومتابعي ومشتركين موقع اجيال الاندلس اقدم لكم كل جديد من اخبار تعليمية ومناهج تعليمية وأخبار متنوعة و أخبار رياضية وعالمية وكل جديد في عالم المعرفة والثقافة والشعر ومن خلال موقع اجيال الاندلس تستطيع الحصول علي كل ما تريد من كتب شامله ومعلومات في كافة المجالات 
وفي إطار من التفكير العلمي والعملي,كان شاغلنا الشاغل طيلة الأعوام السابقة منذ عام 2001 حتى الآن في كيفية عرض المادة العلمية المقررة بهدف الوصول بأبنائنا الطلاب للمستوي الافضل والامثل في كيفية تحصيل وفهم واستيعاب المقررات الدراسية وفي ضوء ماسبق كان اهتمامنا البالغ في انشاء موقع اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس وقناة اجيال الاندلس منوعات  وصفحه اجيال الاندلس . واليوم نقدم كاتبه صغيره سنا ولكن كبيرة مقاما كاتبه من اجيال الاندلس واتشرف بها في انها طالبه متميزه في اجيال الاندلس  ونقدم لها رواية حب الطفوله |انها الروائيه روان محمد نسيم بنت دمياط |الزرقا| المياسرة . 
ونقدم لها رواية حب الطفولة من 20 فصل فتابعونا ومنتظر الدعم للكاتبة الصغيره يالا بينا 

موضوعات الكاتبة روان محمد نسيم 




  1. قصة قصيرة | سر الحياه | الكاتبة روان محمد نسيم .
  2. قصة قصيرة | وجدت امى | الكاتبة روان محمد نسيم 
  3. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل اول وفصل ثاني 
  4. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثالث وفصل رابع
  5. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل خامس 
  6. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سادس
  7. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل سابع
  8. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل ثامن
  9. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل تاسع
  10. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | فصل عاشر
  11. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الحادي عشر
  12. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثاني عشر
  13. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الثالث عشر
  14. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الرابع عشر
  15. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل الخامس عشر
  16. رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السادس عشر

رواية حب الطفولة للكاتبة روان محمد نسيم | الفصل السادس عشر

كانت ممدده على سريرها تستعد لنوم عندما رن هاتفها تعبيرا عن وصول رسالة نصية لها فعتدلت على السرير وسريعا ما علت ابتسامه عذبة شفتيها وهى تقرأ كلماته تلك التى عزفت على أوتار قلبها اخذت تقرأ الرساله مرارا وتكرارا وهى مغيبه تماما عن الواقع بفعل كلماته حتى شعرت بحركه غريبه فى غرفتها فانتفضت بفزع عندما سمعت احد يهتف من إحدى أركان الغرفه المظلمه
عووووو
انتفضت يارا بفزع من على السرير ورمت هاتفها على السرير وركضت بسرعه إلى زر إضاءة الغرفه وهى تنهج وما ان عمت الغرفه بضوء حتى تحول كل خوفها إلى غضب شديد وهى ترى شقيقها يوسف ملقا على السرير يكاد يقتله الضحك
يوسف بضحك حتى ادمعت عيناه:يخراابى على المسخرة هههههههههه مش قادرههههههههههه
يارا بغضب:يوووووسسسف انت متخلف كنت هتجبلى سكته قلبيه حرام عليك
يوسف بضحك:هههههههه اعملك ايه يعنى ما انتى اللى قاعده سرحانه فى التلفون وعمله الأوضة كحل ومنتيش هنا خالص
يارا بغضب:تقوم تخضنى
يوسف:بس انتى كان ايه اللى مفرحك فى التلفون كده
جحظت يارا عينيها وهى ترمق هاتفها الملقى على السرير بخجل فركضت اليه كى تأخذه لكن يوسف كان اقرب اليه منها وجذبه بسرعه من على السرير قبل أن تصل اليه
يارا بغضب:هات التلفون يا يوسف وبطل رخامه
يوسف بمشاكسه:اشوفه الاول



يارا بغضب:لا
انهت جملتها وهى تنقض عليه لتحاول اخذ الهاتف منه لكن بحركه ماهره منه وضع يوسف يده على فمها وحاصرها فى احضانه فلم تعد تسطع الحراك وبيده الأخرى حاول فتح الهاتف
يوسف بتفكير:امممم عمله التليفون ببصمة الوجه طب تعالى هنا بقا كده
ابعدت يارا راسها عنه بقدر اسطاعتها لكن فى النهايه تمكن من فتح الهاتف وقرأ الرساله
يوسف وهو يرفع حاجبه:مش ده الاكونت بتاع ادهم
عضته يارا فى زراعه فصرخ من الألم فاعطها هو الفرصه للخروج من حصاره وسحب الهاتف بسرعه البرق من يده
يوسف بألم :فى اايه عايش معايا نسناس
يارا بغضب:تستاهل
يوسف :بردو مش هسيبك الا لما تقوليلى ايه اللى حصل فى غيابى
تنهدت يارا وبدأت فى سرد كل شيئ له من اول يوم عمل لها فى الشركه حتى اليوم بينما جحظ يوسف عينيه بشده وكلام يارا ينزل عليه كصواعق الرعديه وهو غير مصدق
يوسف بصدمه:ااايه يعنى ايه يعنى أدهم يبقاا هو نفسه أدهم اخو كنزى وكمان أدهم يبقا ابن اخو ماجد الهوارى وكمان كنزى مكتوب كتابها على عمر وكمان ماما عملت عمليه المايه البيضه وقلعة النقاب وكمان انتى وادهم بتحبوا بعض وكمان خالتو فريده ماتت هووو فى ااااايه كل ده حصل اااه يا دماااغى ااايه ده
يارا بلامبلاه:هتتعود انا اتعودت

يوسف بغيظ:بس لما ابقى اشوف أدهم بس خدى هنا تعالى انتى كنتى متابعه الاكونت بتاع كنزى اازى
يارا:كنزى فى الفتره الاخيره اشتهرت بطريقه فظيعه برواياتها وانت عارف انى بحب اقرأ رويات بجانب الرسم فمره وانا بقرأ  روايه خت بالى من اسم الكاتبه واكيد يعنى منستش اسم بنت خالتى ومكنش صعب عليا اوى يعنى انى القاقى صفحه كاتبه مشهوره زيها
يوسف بغضب:اسكتى بقا عشان انا عامل زى الحمار ولا ليا اى لزمه
يارا بضيق :روح حس بعيد عشان عوزه انام عشان مسافره بكره بدرى عشان راحه القاهره
يوسف بفزع:راحه لماما
يارا ساخره:راحه لماما ايه انا راحه شركه الهوارى لماجد الهوارى
يوسف بتعجب:ليه
يارا :بصراحه انا وفقت على العرض بتاعه اننا نضم الشركتين
يوسف:طب ما انا حاولة اقنعك كتير واقلك بدل ما نبقا أعداء نبقا أصحاب وانتى كنتى راكبه دماغك
يارا:المهم ان انا وفقت...... بس عوزه أسألك سؤال هو ماجد معندوش ولاد ليه مع انه كان كل شويه يجوز ويطلق
يوسف بشفقه:بعيد عنك مبيخلفش ربنا اهو انتقم منه على اللى عمله فى عمو وائل وادهم
يارا:طب انت جيت النهارده ازى أدهم قلى انك هتيجى بكره او بعده
يوسف بحزن:مكنش ليه لزمه قعدتنا هناك انا وابوكى فجينا على طول بعد كميه الخساره الكبيره دى
يارا بتعجب:اومال بابا فين
يوسف بضيق: على ابن عمك معرفش عرف منين ان احنا جينا لقناه مستنينا فى المطار وخد بابا معاه وقلى انه عوزه وهيجيبه بكره
يارا بتنهيده:مش عارفه ليه بحس ساعات ان على مش زى ابوه مع ان موضوع جوازه منى ده افور فيه اوى بس بردو بحس ان قلبه طيب
يوسف بغمزه:ااه لو أدهم سمعك هيموتك
يارا بضيق:بقاا كده طب انا كنت هوريك صورة مايا اللى ختها من أدهم بس غيرة رائى
يوسف بلهفه:ورينى بقا يا يارا وبطلى رخامه
عبثت يارا قليلا فى هاتفها واعطته له فنظر لها بلهفه فخفق قلبه بسرعه وهو يطالع هيئتها الجميله لقد أصبحت أجمل بوجها الدائرى الأبيض وحجاب راسها الذى يزيدها جمالا
يارا بابتسامه :على فكره أدهم قالى انها رفضت عرسان كتير وقالى كمان انها بتحبك ااوى هى شغاله مدرسه عربى على فكره
نظر يوسف لشقيقته واسعده كثيرا ما تفوهت به حتى كاد يطير فرحا واخذ يوسف يقلب فى معرض الصور ويارا تعرفه على كل وجه كان منهم امه وعمر وكنزى وناديه وإبراهيم وكوثر وفريده فى اخر ايامها
يوسف بحزن:متعرفيش هى ماتت ازى
يارا بحزن هى الأخرى :أدهم قالى ماتت موتت ربنا يلا ربنا يرحمها
يوسف بحزن:يارب
يارا بضيق:طب يلا يا حبيبى لم عدتك كده عشان انام
يوسف:انتى بتتحولى ولا ايه
ضربته يارا بلمخده واخرجته من غرفتها بغيظ منه غير مدركه كميه الفرحه التى جعلت قلبه بها
..................................................................................فى صباح اليوم التالى فى القاهره



فى بيت أدهم
أدهم بضحك:يا عم انت مستعجل كده ليه يعنى تانى يوم انزل فيه على طول تقوم قيلى يلا نروح نجيب الفستان والبدله
عمر بغيظ: امال عوزنى اخلل جنبك انا عمرى ما شفت خطوبه أطول من كده
أدهم مازحا:ما انت اللى طفحتها الدم عما قلتلها انك بتحبها
عمر بضيق:ما تتلم بقا يلاا
أدهم بضحك :خلاص يا عم انت هتضربنى اما نشوف الاتنين اللى بقالهم ساعه فوق بيلبسوا دول
عمر مازحا:ده احنا لو نقعين مخلل كان زمانه باظ من كتر التخليل
كوثر بحسره: الف مبروك يا عمر وعقبال اللى فى بالى
عمر بابتسامه:الله يبارك فيكى يا طنط
بينما اشاح أدهم بنظره عنها وقد فهم مقصدها وعما الهدوء نوعا ما ليقطعه صوت رنين هاتف أدهم ليخرجه أدهم من جيب بنطاله وهو ينظر للمتصل طويلا
كوثر :مين يا ادهم
أدهم بتعجب:رقم غريب
عمر :طب ما ترد متنح كده ليه
ضغط أدهم على زر قبول المكالمه وهو يضع الهاتف على اذنه
أدهم بهدوء :السلام عليكم
المتصل:.........................
ادهم بستغراب وضيق :ايوا انا ابن اخوه
المتصل:........................
هب أدهم واقفا بصدمه مما سمعه
أدهم بفزع:ااايه
هب عمر وكوثر واقفين أيضا
أدهم بسرعه:طب انا جاى حالا

أنهى أدهم المكالمه وهو يضع هاتفه فى جيب بنطاله ويأخذ مفاتيح سيارته من على المائده
كوثر :فى ايه يا أدهم
أدهم بخوف:عمى ماجد عمل حادثه وهو دلوقتى فى العمليات
كوثر ببرود شديد:فى داهيه
أدهم بصراخ:هو ااايه اللى فى داهيه ده عمى مهما عمل هيفضل عمى انا ماشى
عمر:استنى يا ادهم انا جاى معاك
ذهب ادهم وعمر وفتحوا باب الشقه ليجدوا مايا وكنزى امامهم
فنزل أدهم على السلم بسرعه البرق وتركهم واقفين
كنزى :هو رايح فين
عمر:انزلو بس كده وهحكلكم فى الطريق
نزلوا جميعهم من على الدرج فوجدوا أدهم ينتظرهم بسيارته فركبوا وانطلق بهم أدهم إلى المستشفى وبعد حوالى نصف ساعه كان أدهم وعمر وكنزى ومايا يركضون فى ممر المشفى لغرفه العمليات وفجأه تجمد أدهم فى مكانه وهو ينظر إلى تلك الوقفه أمام غرفه العمليات تحرك أدهم اتجاهها حتى وقف أمامها وهو يهتف
أدهم بصدمه:انتى بتعملى ايه هنا
يارا بصدق :انا كنت جايه شركه عمك عشان اتكلم معاه بس السكرتيرة قالتلى انه عمل حادثه وهو دلوقتى فى العمليات عشان كده جيت هنا
هز لها أدهم راسه وهو ينظر إلى هؤلاء الثلاثه الواقفين خلفه
أدهم بجديه:عمر مايا كنزى دى يارا واكيد عارفين يارا مين يارا دول عمر ومايا وكنزى
نزلت دموع كنزى بغزاره وهى تجرى بسرعه وهى تحتضن ابنة خالتها بشتياق شديد بدلتها يارا العناق بقوه أشد حتى كادت تكسر عظامها فى يدها ودموعها هى الأخرى تنساب بغزاره نظرت يارا إلى تلك الوقفه وراء كنزى تبكى هى الأخرى فابتسمت لها وأخذت بيدها الأخرى فى احضنها وظل ثلاثتهم يبكون بشده ثم ابتعدوا عن بعضهم و
كنزى ببكاء:وحشتينى وحشتينى اوى اوى بطريقه غبيه
يارا بشتياق شديد:وانتوا ولله كلكم وحشتونى اوى
مايا ببكاء:ونبى ما يطلع حلم وقوليلى انك واقفه قدامى
وضعت يارا يدها على وجه مايا وهى تضمها مجددا إلى احضانها
عمر بضحك:ايه محن الكلاب ده
يارا ومايا ويارا فى وقت واحد:بس يارخم
عمر بغيظ:اشبعوا ببعض
يارا بابتسامه:متغيرتش يا عمر
عمر بتفاجر:انا زى ما انا
كنزى لادهم:هو هيطلع أمته من العمليات
ادهم بتوتر:ولله ما اعرف ربنا معاه
الجميع:ياارب........ يتبع





مواضيع اخرى قد تهمك :: الدولفين المتحرش ::

مواضيع اخرى قد تهمك :: الكليات والمعاهد العسكرية ::

مواضيع اخرى قد تهمكالحمله الفرنسية علي مصر الجزء الاول 

 مواضيع اخرى قد تهمك المصريون القدماء اول من صنعوا الجبنه

مواضيع اخرى قد تهمك:: المطبخ ::

مواضيع اخرى قد تهمك:: كيفية تربية اطفالنا ليصحوا ابناء صالحين

مواضيع اخرى قد تهمك:: اخبار متنوعه ::

مواضيع اخرى قد تهمك:: مكتبة الشعر ::




اقسامنا بين ايديك 👇👇👇👇👇👇👇👇👇



شكرا لكم على متابعتنا الحصرية لكل جديد على موقع اجيال الاندلس.
  • موقع اجيال الاندلس هو موقع تعليمي وتثقيفي وترفيهي وتربوي وشامل لكل جديد وحصري ومفيد لكل فرد بالأسرة  وستجد فيه كل ما تحتاجه  يمكنك زيارتنا فى اي وقت للاستمتاع معنا بقراءة بعض المقالات الحصرية والجديدة من خلال امهر كتاب المقالات فى الشرق الاوسط.
  • موقعنا يعد من اكبر مواقع التعليم فى مصر وفى الوطن العربي حيث لدينا الكثير من المناهج التعليمية الحصرية.
  • موقعنا موقع تفاعلي  يصل الي كل فرد من حيث ميول واهتمامات  كل فرد 
  • نسخّر التكنولوجيا وتقنيات الذكاء الاصطناعي لتسهيل الحصول على المعلومة باللغة العربية، والوصول لخدمة أكبر عدد من المستخدمين وتزويدهم بأفضل محتوى الكتروني عربي
  • تصفح داخل موقعنا الان لمشاهدة المزيد من نماذج المراجعة ونماذج الامتحانات الخاصة بالمراحل:
يمكنك زيارتنا على صفحتنا على الفيس بوك من خلال الرابط التالي.صفحه اجيال الاندلس 
يمكنك متابعتنا على قناتنا فى اليوتيوب من خلال الرابط التالي.قناة اجيال الاندلس و قناة اجيال الاندلس منوعات  

 مع تحياتي لكم جميعا ::مقدمه لكم :: اسامه رزق عامر



عن الكاتب

اجيال الاندلس موقع اجيال الاندلس هو موقع تعليمي وتثقيفي وترفيهي وتربوي وشامل لكل جديد وحصري ومفيد لكل فرد بالأسرة وستجد فيه كل ما تحتاجه يمكنك زيارتنا فى اي وقت للاستمتاع معنا بقراءة بعض المقالات الحصرية والجديدة من خلال امهر كتاب المقالات فى الشرق الاوسط. موقعنا يعد من اكبر مواقع التعليم فى مصر وفى الوطن العربي حيث لدينا الكثير من المناهج التعليمية الحصرية. موقعنا موقع تفاعلي يصل الي كل فرد من حيث ميول واهتمامات كل فرد نسخّر التكنولوجيا وتقنيات الذكاء الاصطناعي لتسهيل الحصول على المعلومة باللغة العربية، والوصول لخدمة أكبر عدد من المستخدمين وتزويدهم بأفضل محتوى الكتروني عربي تصفح داخل موقعنا الان لمشاهدة المزيد من نماذج المراجعة ونماذج الامتحانات الخاصة بالمراحل: (المرحلة الابتدائية _ المرحلة الاعدادية _ المرحلة الثانوية _ بعض اخبار التعليم الحصرية). يمكنك زيارتنا على صفحتنا على الفيس بوك من خلال الرابط التالي.صفحه اجيال الاندلس يمكنك متابعتنا على قناتنا فى اليوتيوب من خلال الرابط التالي.قناة اجيال الاندلس و قناة اجيال الاندلس منوعات

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

عن اجيال الاندلس

أرشيف المدونة الإلكترونية

إحصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

اجيال الاندلس

|